Zijn alle uitgangspunten beschreven?
Met de beschreven uitgangspunten kunt u communicatiemiddelen laten maken die voldoen aan de richtlijnen van de huisstijl. Uitgangspunten zijn bijvoorbeeld de toepassing van het logo, het kleurgebruik, de juiste lettertypes, enzovoort. Deze uitgangspunten kunt u in een huisstijlhandboek of –website verzamelen. Het voordeel van een huisstijlsite is dat alle onderdelen direct digitaal beschikbaar zijn, zoals logo, kleurenschema’s en templates (voorgeprogrammeerde lay-outs) van belangrijke toepassingen, zoals brochures of advertenties.
Heeft u een overzicht van alle communicatiemiddelen?
Een overzicht van alle communicatiemiddelen komt op verschillende momenten van pas:
- als u een of meer middelen wilt wijzigen
- als u nieuwe inkoopcontracten wilt afsluiten
- als u een vraag krijgt over een specifiek communicatiemiddel
Is er een beeldbank?
Afbeeldingen spelen een belangrijke rol in elke huisstijl. Een goede keuze versterkt het imago van uw onderneming. Voorkom een wildgroei van afbeeldingen door een geautoriseerde beeldbank aan te leggen. De beeldbank helpt u om uw identiteit te bewaken en maakt het afkopen van publicatierechten een stuk overzichtelijker.
Zijn er templates beschikbaar?
Templates (voorgeprogrammeerde lay-outs) stellen uw leveranciers in staat om snel, gemakkelijk en goedkoop communicatiemiddelen te ontwerpen. Tegelijkertijd bevorderen templates een consequente toepassing van de huisstijl. Een templatemodule kan een onderdeel van een huisstijlsite zijn.
Is er een aanspreekpunt voor vragen?
Bespaar uw leveranciers tijd en ergernis door een helpdesk in te richten met voorgeprogrammeerde vragen en antwoorden. De ervaring leert dat leveranciers in een dergelijke helpdesk snel een antwoord vinden op 80% van hun vragen. Voor overige vragen kunt u een contactpersoon aanwijzen.